<穿搭>Men's Color shorts brighten this summer! 春夏就是要穿彩色短褲!

 (Pic from H&M)
阿悠悠,一開始就給大家看這麼精彩的照片,讓大家即使颱風在家也是可以開心一整天
Use this gorgeous picture to wake everyone up!
老實說,我從去年就一直很想買亮色系的短褲,但因為一直很怕會顯胖,但今年好險瘦下來,而且發現買這種彩色短褲,盡量買短一點,大腿一半的地方,腿會比較長,加上窄版的設計,短褲也能穿得很有型~只是我的身材沒有Model那麼壯阿XD來看名人怎麼穿
Last year I already planned to buy the color shorts. However, I was too fat last year, so I didn't buy it. This year, I successfully lost weight and learned that wearing short with length about half of thigh& skinny design will help you look taller and slender. 
Let's see how celebrities and blogger mix & match with color pants
(Pic from H&M)
其實只要搭個背心,就可以出門了,能用帽子和手環,草編鞋等配件畫龍點睛
wear it with tank-to and use some accessories like hat and shoes to pop out
(Pic from capantzzi.)
用西裝外套可以增添正式感,身上其他地方用暗色來跟亮色短褲對比,很聰明的搭法
Use the blazer to make it more smart casual~ I like the contrast color he used
(Pic from Lookbook)
 這個用寶藍色短褲搭配西裝增加紳士感,但在台灣夏天根本穿不住哈哈,太熱了,秋天我要來嘗試一下
He is really talented to use dar blue with blazer, making shorts chic not that casual
Different look~
其實用POLO衫或襯衫搭配就很好看了,但POLO衫穿不好會很像阿伯樣~很挑人穿!
wear it with polo will make men look chic, but be aware that not all people are suitable for Polo
我很喜歡捲褲管的感覺,會讓比例往上延伸,針織衫的搭配更有點慵懶的感覺,不會太刻意
The cardigan can make it more casual and relaxing, and make u look "effortless"
Pic from Ralph Lauren
這個襯衫搭配針織衫感覺上班就可以穿,正式感還是有,但給人更親切的感覺
Now it's time for my outfit!現在是我的開箱時間了
 當初在H&M剪到一件400台幣不到的色褲~耶,還買一件跟第一張圖Model一樣的海灘短褲
Love these shorts from H&M
 
搭配我超愛的綠色小包(抱歉我沒錢買那麼多東西來開箱XDD)
 昨天去VOGUE的公關參觀一下,真的覺得要給時尚界工作的人拍拍手,在派對幕後辛苦的都是他們! 紅短褲搭配我的愛將MARC~
yesterday I went to Conde Nest Taiwan for a tour to know the fashion industry further. We should really give big applause to those people working in Fashion industry!(Lady Gaga hit it~)

也可以三八的紅配綠試試看

那天帶外國朋友去龍山寺想說穿個大紅色應該會比較喜氣~搭配我的最愛黑襯衫增加正式感
I went to Lanshan Temple in Taiwan which is amazing for foreigners!Click here for info
這就是準備要去公館夜市的穿搭哈哈,那天我朋友都說我穿這樣的顏色都不會走丟XD
Best dress for night market and I highly recommend this night market in TW Click here for info
 那天逛101搭配的,根本就全身H&M哈
 
硬要很機掰的插腰哈哈哈
感謝我荷蘭好友來台灣還幫我拍照XDD
 
騎Ubike也可以很亮色系
Highly recommend Ubike in Taipei. If anyone travel to Taipei should try it cuz it's really convenient to rent the bike with low price but good quality. here is the link
 這件就是跟第一個猛男一樣的短褲,但身材不佳的我就是無法穿出帥氣感哈哈
The same shorts as the model but without the abs LOL
 只好走一個casual路線
 跟藍色馬克撞一下顏色也是頗好看
 感謝美女攝影師 Rebecca
 這是在南法馬賽拍的青春跳躍照~
 Charle's Angels on the beach but we r not bitches haaaaaa
吃可麗餅也要拍
I miss the sunshine in Marseilles~
Anyway, I really miss all my friends from exchange, and I hope everyone can have a good future recently, and we will see each others again for sure!!! Cherish the last few weeks of summer vacations!
想念荷蘭的朋友們,但也珍惜現在的許多工作機會,無論如何,暑假只剩沒幾個禮拜,趕快把握跟朋友揪出去玩吧~!
XOXO
Alex Shih
Follow me on FB
拜託加入我的粉絲團這樣我就不用PO兩次最近終於破100讚了哈哈




留言

Eno Hu寫道…
我有買黃色(H&M)海灘褲欸 的確夏天穿亮色系很棒!
Alex有沒有想過用lookbook阿?
Alex Shih寫道…
其實我有用 右邊的banner有 但人氣很低迷(逃~~~~)